Mateusz, Jenny, Kristi, Synne og Emily

Mateusz, Jenny, Kristi, Synne og Emily

tirsdag 27. februar 2018

Første praksis dag

Jeg har praksis på Ash court nursing home, der jeg fikk observere hvordan ting blir gjort der. Jeg fikk observere stell og hvordan rutinene var under frokosten og middagen. Det er ganske forskjellig  mellom hvordan de gjord ting her og i Norge under frokosten. Nesten alle spiste frokost i sengen og vart stelt etter alle hadde vert ferdig å spise. De var ganske annaledes under stellet noe som jeg reagerte veldig på. Alle stellene vart gjort i sengen der de var 2 og 2 ilag. Arbeids tidene her er som regel 12 timer, noe som mye mer enn det som vi er vandt med i Norge. Men vi jobber ikke mer en 8 timer her i London i praksis. Det er en del flere pauser her som er Hver 3 time ca.
Her blir det brukt en del privatklede i jobb. Men de fleste har en jobbe skjorte, de som er sjukepleier har Blå farge og de andre har lilla.

Reisen fra Bergen til London
Reisen hit gjekk overraskende bra i og med at vi måtte gjøre alt selv. Flyet gjekk veldig fort men bussen fra The Gatwick tok lenger tid en det som var planlagt som gjord at tur vart veldig tung på slutten. Vertsfamilien Jeg vert teken opp i var veldig koselig og tok oss godt imot når vi kom hit.
De viste oss godt rundt og forklarte oss hvordan vi skal finne vegen hit igjen dersom vi er ute.

Emily Hein

Her er noen bilder fra Praksis plassen og området rundt



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Don't cry because it's over. Smile because it happened :) Tre veker alt er vekk kvar blei det av turen vi fekk Tre veker sk...